<<Մենք չորսն էինք և ապրում էինք Նեսեում երջանիկ,
այնքան, որքան երջանիկ են իմ պատմությունների երեխաները>>,- իր մանկության մասին
գրել է Աստրիդը:
Աստրիդ
Լինգրենը, ում հարյուրամյակը ողջ աշխարհում նշվեց 2007թ.-ին, ծնվել է 1907թ.-ի նոյեմբերի
14-ին հարավային Շվեդիայում գտնվող փոքրիկ Վիմմերբյու քաղաքում, ֆերմերի ընտանիքում:
Հարևանները
զարմանում էին, թե որքան սիրառատ ընտանիք էր նրանց ընտանիքը:
Աստրիդի
ծնողները մինչ խոր ծերություն պահպանում էին միմյանց հանդեպ սերն ու կապը:
Էրիկսոնների
ընտանիքում (աղջկական ազգանունը ` Աստրիդ) երեխաներին չէին նախատում չարաճճիությունների
համար, բայց նաև չէին խրախուսում ծուլությունը: Աստրիդը 6 տարեկանից սկսած եղբոր ու
քույրերի հետ միասին օգնում էր ծնողներին ֆերմայում աշխատելիս: Նա հիանալի սովորում
էր, հատկապես լեզուներ ու գրականություն: Մի անգամ նույնիսկ տեղի թերթում տպագրվում
է Աստրիդի շարադրություններից մեկը: Դրանից հետո նրան կատակով անվանում էին
<<Վիմմերբյուի Սելմա Լագերլյոֆ (19րդ դարի շվեդ գրող)>>:
Աստրիդի քույրերից մեկը դարձավ թարգմանչուհի, մյուսը` լրագրող, իսկ եղբայրը դարձավ շվեդական խորհրդարանի անդամ, այս ամենի առիթով Աստրիդի հայրը ասել է` <<Զարմանալի երեխաներ ունեմ: Նրանք բոլորն աշխատում են բառերի հետ>>:
Արդեն հասունացած Աստրիդը, որը միշտ առանձնանում էր իր համառ բնավորությամբ, որոշում է դուրս գալ ծնողական հովանավորության տակից և ինքնուրույն կյանք սկսել: Սկսում է լրագրող աշխատել: Ինչպես իր հասակակիցներից շատերը նա կարճ կտրում է մազերը, տարվում է ջազով և նորաձև պարերով: Թվում էր`ամեն ինչ հիանալի է, երբ 19ամյա Աստրիդը հղիանում է իր նախկին ընկերոջից: 20-ական թվականների փոքրիկ քաղաքում սա խայտառակություն կլիներ նրա համար և աղջիկը որոշում է հեռանալ Ստոկհոլմ, որտեղ իրեն ոչ ոք չգիտեր: Նոր կյանքը լի էր դժվարություններով: Անհարմարավետ կենցաղի ու չստացված կյանքի պատճառով նա ստիպված նորածին տղային տալիս է որդեգրող ընտանիքի: Հետագայում սա երկուսի կյանքում էլ դաջվում է որպես խոր դրամա:
Աստրիդի քույրերից մեկը դարձավ թարգմանչուհի, մյուսը` լրագրող, իսկ եղբայրը դարձավ շվեդական խորհրդարանի անդամ, այս ամենի առիթով Աստրիդի հայրը ասել է` <<Զարմանալի երեխաներ ունեմ: Նրանք բոլորն աշխատում են բառերի հետ>>:
Արդեն հասունացած Աստրիդը, որը միշտ առանձնանում էր իր համառ բնավորությամբ, որոշում է դուրս գալ ծնողական հովանավորության տակից և ինքնուրույն կյանք սկսել: Սկսում է լրագրող աշխատել: Ինչպես իր հասակակիցներից շատերը նա կարճ կտրում է մազերը, տարվում է ջազով և նորաձև պարերով: Թվում էր`ամեն ինչ հիանալի է, երբ 19ամյա Աստրիդը հղիանում է իր նախկին ընկերոջից: 20-ական թվականների փոքրիկ քաղաքում սա խայտառակություն կլիներ նրա համար և աղջիկը որոշում է հեռանալ Ստոկհոլմ, որտեղ իրեն ոչ ոք չգիտեր: Նոր կյանքը լի էր դժվարություններով: Անհարմարավետ կենցաղի ու չստացված կյանքի պատճառով նա ստիպված նորածին տղային տալիս է որդեգրող ընտանիքի: Հետագայում սա երկուսի կյանքում էլ դաջվում է որպես խոր դրամա:
Աստրիդը
երկար ժամանակ քարտուղարուհի է աշխատում, մինչև վերջապես հանդիպում է
Ստուրե Լինգրենին: 1931թ.-ին նրանք ամուսնանում են և Աստրիդը վերջապես կարողանում է ետ վերցնել որդուն` Լարսին:
Ստուրե Լինգրենին: 1931թ.-ին նրանք ամուսնանում են և Աստրիդը վերջապես կարողանում է ետ վերցնել որդուն` Լարսին:
Շուտով
ծնվում է նրանց դուստրը` Կարին և հենց այդ օրն էլ ծնվում է գրող Աստրիդ Լինգրենը: Երբ
մի անգամ փոքրիկը հիվանդանում է, մայրը ամեն երեկո քնելուց առաջ նրան անհավանական պատմություններ
է պատմում: Այսպես ծնվում է նրա ամենահայտնի հերոսուհիներից մեկը ` Երկարագուլպա Պեպպին:
<<Տարբեր
գուլպաներ կրող աղջիկը շատ էր հիշեցնում ինձ, երբ փոքր էի>>,- խոստովանել
է Լինգրենը:
Աստրիդը
միշտ ելույթ էր ունենում երեխաներին դաստիարակելու մեղմ միջոցների օգտին, նա գտնում
էր, որ երեխաներին պետք է դաստիարակել այն մեթոդով, որը թույլ է տալիս հաշվի նստել
նրանց ցանկությունների ու կարծիքի հետ: Գուցե հենց սա էր պատճառը, որ Լինգրենի
<<Պեպպիի>> առաջին ձեռագիրը մերժվեց հրատարակչի կողմից և հրատարակման թուլտվություն
ստացավ միայն 1944թ.-ին:
1944-1950թթ. Լինգրենը հասցնում է գրել <<Երկարագուլպա Պեպպի>> եռագրությունը, 3 գիրք միայն աղջիկների համար, դետեկտիվ, հեքիաթների 2 հավաքածու, երգերի հավաքածու, 4 պիես և այլն: Ինչպես երևում է ` Աստրիդը բազմաժանր գրող էր, պատրաստ փորձարկումներ անել ցանկացած ժանրում:
1945թ-ին Լինգրենը դառնում է մանկական գրականության հրատարակչության խմբագիրը, այստեղ էլ տպագրվում էին նրա գրքերը:
Մի քանի տարի անց հրատարակվում է երիտասարդ խուզարկու Կալլ Բլյումկվիստի մասին պատմող երեք գրքերից մեկը իսկ 1955-ին լույս է ընծայվում տանիքին ապրող մարդու` Կարլսոնի մասին պատմող հեքիաթը: Քչերը գիտեն, որ չարաճճի և մի քիչ էգոիստ Կարլսոնը ուներ իր նախատիպերը նրա այլ 2 հեքիաթներում: Կարլսոնը դարձավ նրա 2 ոչ այնքան հայտնի հերոսների հավաքական կերպարը: Ըստ Լինգրենի` նրա արկածների ու չարաճճիությունների շնորհիվ երեխաները կարողանում էին կտրվել իրականությունից, սա, այսպես ասած, դաժան կյանքի հակառակ կողմն էր: Սակայն այս կարծքը շվեդիայում այքան էլ չէին կիսում, մինչ օրս էլ Կարլսոնը համարվում է բացսկան կերպար` անկուլտուրական և էգոիստ: Լինգրենը, թեև բավական հարուստ գրող էր, բայց միշտ ապրեց հասարակ, առանց ճոխությունների: Նա մինչ կյանքի վերջն ապրեց այն փոքրիկ տանը, որտեղ իր ընտանիքը հիմնվել էր պատերազմի տարիներին:
1944-1950թթ. Լինգրենը հասցնում է գրել <<Երկարագուլպա Պեպպի>> եռագրությունը, 3 գիրք միայն աղջիկների համար, դետեկտիվ, հեքիաթների 2 հավաքածու, երգերի հավաքածու, 4 պիես և այլն: Ինչպես երևում է ` Աստրիդը բազմաժանր գրող էր, պատրաստ փորձարկումներ անել ցանկացած ժանրում:
1945թ-ին Լինգրենը դառնում է մանկական գրականության հրատարակչության խմբագիրը, այստեղ էլ տպագրվում էին նրա գրքերը:
Մի քանի տարի անց հրատարակվում է երիտասարդ խուզարկու Կալլ Բլյումկվիստի մասին պատմող երեք գրքերից մեկը իսկ 1955-ին լույս է ընծայվում տանիքին ապրող մարդու` Կարլսոնի մասին պատմող հեքիաթը: Քչերը գիտեն, որ չարաճճի և մի քիչ էգոիստ Կարլսոնը ուներ իր նախատիպերը նրա այլ 2 հեքիաթներում: Կարլսոնը դարձավ նրա 2 ոչ այնքան հայտնի հերոսների հավաքական կերպարը: Ըստ Լինգրենի` նրա արկածների ու չարաճճիությունների շնորհիվ երեխաները կարողանում էին կտրվել իրականությունից, սա, այսպես ասած, դաժան կյանքի հակառակ կողմն էր: Սակայն այս կարծքը շվեդիայում այքան էլ չէին կիսում, մինչ օրս էլ Կարլսոնը համարվում է բացսկան կերպար` անկուլտուրական և էգոիստ: Լինգրենը, թեև բավական հարուստ գրող էր, բայց միշտ ապրեց հասարակ, առանց ճոխությունների: Նա մինչ կյանքի վերջն ապրեց այն փոքրիկ տանը, որտեղ իր ընտանիքը հիմնվել էր պատերազմի տարիներին:
Նրա կարծիքը իր ուրույն
տեղն ուներ Շվեդիայի հասարակական կյանքում: Այնտեղ հենց նրա ելույթների ազդեցությամբ
առաջին անգամ Եվրոպայում ընդունվեց օրենք երեխայի իրավունքների պաշտպանության մասին:
Նրա Մեծ
որդին` Լարսը, դեռ մանկուց հպարտանում էր մորով, իսկ մեծ հասակում սիրում էր պատմել
նրա չարաճճի արարքների մասին:
<<Նա
այն մայրերից չէր, ով նստարանին արևածաղիկ էր ուտում ու հետևում երեխաների խաղին, ոչ,
նա անպայման պետք է մասնակցեր այդ խաղերին, և անկեղծ ասած, ինձ հիմա թվում է, որ դա
նրան դուր էր գալիս ոչ պակաս քան ինձ>>,- պատմում է Լարսը:
Լինգրենը
երեխաներին հեքիաթ նվիրեց անգամ մահից հետո: Ստոկհոլմում բացվել է Աստրիդ Լինգրենի
<<Յունիբակեն>> թանգարանը: Հեքիաթային գնացքը կտանի Ձեզ հայտնի շվեդուհու
աշխարհը: Կարելի կլինի այցելել Կարլսոնի տուն, հետո դառնալ Նիլսի նման փոքրամարմին
և քիթ-քթի հադիպել ահռելի առնետին, կարող եք հանդիպել Մադիկեն անունով աղջկնակին և
այլ հեքիաթների հերոսների: Իսկ ամենաուրախալին երեխաների համար այն է, որ թանգարանում
նրանք կարող են անել այն, ինչ ցանկանան, նրանց ոչինչ չի արգելվում:
Աստրիդ ԼԻնգրենը 1958թ.-ին ստանում է Անդերսենի անվան շքանշան, որը համարվում է մանկական գրականության Նոբելյան մրցանակ:
Աստրիդ ԼԻնգրենը 1958թ.-ին ստանում է Անդերսենի անվան շքանշան, որը համարվում է մանկական գրականության Նոբելյան մրցանակ:
Անի Մաղաքյան
Комментариев нет:
Отправить комментарий