Եթե դու մի օր դադարես կարդալ, Ես էլ երբեք չեմ գրի… Այլևս չի լինի աշխարհի վրա քո մասին ոչ մի տող… Կլինի Շեքսպիրը, Լորկան… մարդիկ կկարդան Կորտասար, Կկարդան Եսենին…Հերման Հեսսե… Ես անսահման կսիրեմ Սահյան, Հեմենգուեյ… բայց էլ երբեք չեմ գրի… …եթե դու մի օր դադարես կարդալ…

Поиск по этому блогу

понедельник, 11 февраля 2013 г.

Մի քանի ժամ առանց լույսի (Նշումներ նոթատետրի մեջ)


Ափսոս, որ մթության մեջ հնարավոր չէ գրել՝ մտածեցի ես և հեռախոսիս լույսը  ուղղեցի նոթատետրիս: Էլեկտրական վառարանի վրա չորացող մանկական հագուստը գոլորշի էր թողել պատուհաններին: Քրտնած ապակիների վրա միշտ էլ հաճելի ու զվարճալի է նկարելը: Մոտեցա պատուհանին ու փորձեցի վերարտադրել մանկությունից եկող կնոջ պրոֆիլը: Այն քույրս էր նկարում: ՆՐա մեջ գենետիկորեն է մտած նկարելը՝ հորիցս է փոխանցվել, հորս՝ իր պապից, սա նշում եմ, որովհետև իմ մեջ հորս պապից, մորիցս ու Հրանտ Մաթևոսյանից մեկ այլ ջիղ կա՝ բառեր նկարելը, իսկ գծերն ու դեմքերն իմը չեն: Բայց միևնույնն է փորձում եմ գծել խոշոր աչքը, գեղեցիկ շուրթերը, փոքրիկ քիթն ու երկար, տեղ-տեղ ալիքվող, տեղ-տեղ կլորացող շքեղ մազերը:  Փոքր էի, ուզում էի մեծանալ ու դառնալ այդ նկարի աղջիկը, երկար ու գանգուր մազերս այդ երազանքի արդյունքն են: Մտածում եմ այս ամենը, նկարում ու ժպտում միամտությանս վրա, որովհետև հասկանում եմ, որ քույրս մորս էր նկարում և ես էլ մինչև հիմա երազում եմ նրա նման լինել, թեև նկարել նրան երբեք էլ չեմ  կարողանա:
Ափսոս, որ մի կերպ եմ տեսնում թուղթն ու թանաքի թողած հետագիծը, բայց իմ տանը լույսը միանգամից երկու միտք է կտրում՝ իմ մուսան և աղջկաս երազաները: Թեև չեմ ուզում, որ նա սովորականից ավելի վաղ արթնանա, բայց հաճախ մոտենում եմ ու համբուրում թաթիկը և ճակատը՝ այդքան մաքուր, անմեղ, լուսավոր: Դե իհարկե՝ մայրական համբույրից չեն արթնանում այլ ավելի խորն ու քաղցր են քնում:
Ապակու վրա թողածս նկարները սկսել են հալչել: Աղջկա պրոֆիլը թվաց լաց է լինում, որ իրեն այդքան անճոռնի են նկարել: Նշանակում է այս տարի ձմեռը մեղմ է լինելու: Մթության մեջ աղջկաս շնչառույունը հեքիաթներ է հորինում ինձ համար ու հիշեցնում վաղուց մոռացված մեղեդիներ, հին լուսանկարներ ու հորս պատմած հեքիաթը պարծենկոտ գորտի մասին: Ես դեռ չգիտեմ որքան սիերմ ծնողներիս, որ արժանի լինեմ նրանց, չգիտեմ ինչպես համբուրեմ նրանց ձեռքերը տարածության միջից, որպեսզի առնեմ կարոտս ու հագեցնեմ ինձ: Չգիտեմ ինչպիսին պետք է լինլ, որ վստահ ասեմ՝ ես սիրել ու հավատարիմ եմ եղել ծնողներիս, ես սիրել ու հավատարիմ եմ եղել երեխաներիս՝ ահա այն երկու չափանիշները, որոնցով պետք է չափել մարդու ինքնությունը: Մնացածը իրավիճակի հետևանք է, պահի թելադրանք, ճակատագրի կամք կամ տրամադրության արդյունք, մնացածը կարծիքների փոխանակում է և շահերի բախում:
Փողոցում հերթով վառվում են լապտերները սենյակը դեղին լուսավորություն է ստացել: Փողոցը դատարկ է, մենակ: Մեզանից ով էլ այդքան մենակ լիներ, չէր դիմանա: Չնայած ես հավատում եմ, որ եթե մարդ կարողանում է ինքն իր մեջքը քորել, ուրեմն նա մեծ պոտենցիալ ունի միայնակ երջանիկ լինելու համար:  Մենակությունն էլ ծերանալու հատկություն ունի. չպետք է թողնես, որ պիտանելիության ժամկետն անցնի:
Գուցե շատ են մտքերս, բայց երկար-բարակ խոհագրություններ անելը առնվազն մեծամտություն է: Մութն էլ կամաց ծերացել ու արդեն ճնշում է: Աղջիկս քիչ-քիչ արթնանում է, նա չի սիրում քնից հետո մութը տեսնել և ես շտապում եմ վառել լույսը: Կտրվեց նրա երազների թելը, բայց ես նրան լիքը նոր հեքիաթներ կպատմեմ…

Անի Մաղաքյան     (Շավիղ+) 

Комментариев нет:

Отправить комментарий