Եթե դու մի օր դադարես կարդալ, Ես էլ երբեք չեմ գրի… Այլևս չի լինի աշխարհի վրա քո մասին ոչ մի տող… Կլինի Շեքսպիրը, Լորկան… մարդիկ կկարդան Կորտասար, Կկարդան Եսենին…Հերման Հեսսե… Ես անսահման կսիրեմ Սահյան, Հեմենգուեյ… բայց էլ երբեք չեմ գրի… …եթե դու մի օր դադարես կարդալ…

Поиск по этому блогу

суббота, 23 августа 2014 г.

Մհեր Չատինյան Իմ ամենաստացված գործը դեռ չեմ նկարել…

Զրուցեց Անի Մաղաքյանը

Ծնվել է 1989թ-ին Վանաձորում: Սովորել է Վանաձորի Պետական Համալսրանի կերպարվեստի և գծագրության ֆակուլտետում: Մասնակցել է Սլովակիայում, Վրաստանում, Գյումրիում կայացած երիտասարդ նկարիչների միջազգային սիմպոզիումների: Ունեցել է մի քանի ցուցահանդեսներ Երևանի «Ներկայ» և «Արտ Վորդ», Վանաձորի Գրիգոր Նարեկացի ցուցասրահներում և Վանաձորի պատկերասրահում:



Ա.Մ. – Ե՞րբ սկսեցիր նկարել

Մ.Չ. – Շատ պատահական սկսեցի նկարել: Դասագրքիս մեջ դիմանկար էի արել, հայրս տեսավ ու չէր հավատում, որ ես եմ նկարել: Եվ քանի որ դպրոցական տարիներին ոչնչով չէի հետաքրքրվում և ավարտելուց հետո էլ չգիտեի ինչով պետք է զբաղվեմ՝ հայրս առաջարկեց աշխատել տեխնիկայիս վրա, այդպես սկսեցի նկարել: Ես հետո պետք է հասկանայի, որ նկարչությունն այն է ինչ պակասել է ինձ ողջ կյանքիս ընթացքում:

Ա.Մ.- Բայց դու ծնվել էս նկարչի ընտանիքում, հայրիկդ նկարիչ է, նաև իմ նկարչության ուսուցիչն է եղել

Մ.Չ. – Ճիշտ է, ես արվեստի մթնոլորտում եմ մեծացել, նկարիչներ, ցուցահանդեսներ, բայց չէի պատկերացնում, որ կարող եմ ես էլ մի օր նկարել: Համալսարան ընդունվելուց հետո հասկացա, որ գաղափարակիցներ եմ գտել, ժամանակի ընթացքում նկարելն ինձ համար կենսական անհրաժեշտություն դարձավ: 


Ա.Մ. – Հայրդ ի՞նչ ազդեցություն ունեցավ քեզ վրա, որպես նկարիչ

Մ.Չ. – Կարելի է ասել, եթե ես նկարիչ եմ դարձել, ապա դա հորս շնորհիվ է, ոչ միայն տեխնիկապես, այլև մտածելակերպով ՝ նկարիչ: Շատ դասախոսներ եմ ունեցել, բայց իմ ուսուցիչը հայրս է: Շատ եմ կարևորել նաև պապիս խորհուրդները, ով նույնպես տաղանդավոր նկարիչ էր՝ ինձ համար լավագույններից մեկը, թեև կյանքի բերումով չի կարողացել ավելի լրջորեն զբաղվել նկարչությամբ:

Ա.Մ. – Համաշխարհային ճանաչում ունեցող նկարիչներից, ո՞վ է քեզ վրա ազդեցություն ունեցել

Մ.Չ. – Համաշխարհային դասականներից չեմ կարող առանձնացնել մեկին, ով ազդեցություն է ունեցել իմ նկարչական տեխնիկայի վրա, ես ավելի շատ ներշնչվել եմ նրանց կենսագրությամբ, օրինակ Վանգոգի կյանքը որքան դժվար, նույնքան էլ հետաքրքիր է եղել, իսկական նկարչի կյանք է: Որպես մեծ մտածող, լայն մտահորիզոն ունեցող նկարիչ շատ սիրում եմ Միխաիլ Վրուբելի գործերը, կարող եմ ասել, որ նա իմ ամենասիրելի նկարիչն է:

Ա.Մ. – Ասում ես, որ Վանգոգի կյանքը իսկական նկարչի կյանք է, ինչպիսի՞ն պետք է լինի նկարչի կյանքը


Մ.Չ. – Նկարիչը պետք է ազատ լինի, պետք է ուրիշ ոչնչով չզբաղվի, նկարչությունը պետք է ամբողջովին ներփակի ստեղծագործողին: Բայց ցավոք մեր իրականության մեջ դա անհնար է՝ արտաքին խնդիրները շատ են:

Ա.Մ. – Ի՞նչ ես սիրում նկարել ամենից շատ

Մ.Չ. – Արևածաղիկներ եմ սիրում նկարել: Դրանք մի տեսակ ջերմություն են հաղորդում: Առհասարակ վառ գույների սիրահար եմ:

Ա.Մ. - Ո՞ր գույնն ես սիրում ամենաշատը

Մ.Չ. – Բոլոր գույներն էլ իմն են, ինձ համար տարբերություն չկա, կարևորը ճիշտ տեղում օգտագործել, ճիշտ ներկայացնել


Ա.Մ. – Վրաստանում արված նկարների շարք ունես, եթե չեմ սխալվում Թբիլիսիու՞մ

Մ.Չ. – Այո, Թբիլիսին գեղեցիկ, նկարչական քաղաք է, այնտեղ եղածս ժամանակ մի քանի նկար արեցի, նկարչության առումով ներշնչող քաղաք է:

Ա.Մ. – Դու ցուցահանդես ես ունեցել Երևանում, կպատմե՞ս այդ մասին

Մ.Չ. –Երևանի «Ներկայ» ցուցասրահի բացման հետ մեկտեղ ներկայացվեց նաև իմ «Գարուն և Նավակներ» նկարների շարքը ՝ «Գտնվել են գույներ» ընդհանուր խորագրով: Ցուցադրված էին 15 մեծ կտավի աշխատանք և մոտ 50 փոքր գործ:


Ա.Մ. - Ո՞ր նկարիդ վրա ես ամենից երկարն աշխատել

Մ.Չ. – դիպլոմային աշպատանքիս վրա մոտ մեկ տարի աշխատեցի՝ պատկերաված է Հովհաննես Թումանյանը՝ շրջապատված գաղթական հայերով, բայց ընդհանրապես ես արագ եմ նկարում, անգամ մեծ կտավները 2-3 օրում ավարտում եմ:

Ա.Մ.  - Ի՞նչն է ամենադժվաը նկարչի աշխատանքի մեջ

Մ.Չ. – Ամենադժվարը թեմա գտնելն է: Մարդ չի կարող անընդհանտ նույնը նկարել: Տեխնիկապես նկարիչը կարող է կատարելության հասնել, բայց չունենալ թեմա, ասելիք, իսկ դա անչափ կարևոր է:

Ա.Մ.- Այս տեսարանը քեզ համար կարող է թեմա դառնալ (ցույց եմ տալիս Վանաձորի պատկերասրահի մեծ պատուհանից դուրս Ա.Մ.)

Մ.Չ. – իհարկե, մեր շուրջն ամենուրեք տեսարաններ են, պարզապես պետք է այդ տեսարանը ներկայացնելու յուրահատուկ ձև գտնել, հասարակ ծառը ներկայացնել այնպես, որ դա դառնա հանճարեղ աշխատանք, իհարկե դա էլ հանճարեղ նկարիչներին է հասու

Ա.Մ. – Նկարելուց առաջ արդեն գիտե՞ս, թե ինչ կտավ ես ստանալու

Մ.Չ. – երբեք չեմ մտածել այդ մասին կտավի առաջ, ընդհանարպես չեմ ունեցել նման խնդիր ասելու, բացատրելու, թե ինչ եմ ուզում նկարել և շատ քչերի խորհուրդներն եմ լսում, որովհետև կարող է շատ մարդիկ նայեն և ամեն մեկն իր կարծիքն ասի, բայց վերջապես նկարիչն անում է այնպես, ինչպես ինքն է զգում, որովհետև նախ պետք է քեզ հետ անկեղծ լինես, հետո միայն ներկայացնես գործդ:

Ա.Մ. – Ո՞րն է լավ նկարիչ լինելու գլխավոր նախապայմանը՝ տաղանդը, աշխատասիրությունը, լավ գեները

Մ.Չ. – Տաղանդը պետք է, բայց առանց աշխատասիրության ոչնչի չես հասնի, իսկ աշխատասիրության հետ պետք է նաև սիրել այն ինչ անում ես: Անընդհատ նկարելը դեռ հաջողության գրավական չէ, կարող է մի քանի ժամ մտածես և նկարես մի քանի րոպե


Ա.Մ.- դու ամեն օ՞ր ես նկարում

Մ.Չ. – կարելի է ասել՝ ամեն րոպե, ես անընդհատ այդ պրոցեսի մեջ եմ, ոչ միայն տեխնիկապես՝ մատիտով ու թղթով, այլև մտածելով՝ թեմաներ և պատկերներ որոնելով, ես դա էլ եմ աշխատանք համարում: Կարևորը դասական երաժշտություն հնչի:

Ա.Մ. – Քո աշխատանքներից ո՞րն ես սիրում ամենաշատը

Մ.Չ. – Կան մի քանի աշխատանքներ, որոնք ոչ թե մեծ արժեք ունեն, որպես արվեստի գորց, այլ ինձ համար են շատ թանկ, դրանցից մեկը պապիս դիմանկարն է:

Ա.Մ. – Իսկ, ո՞րն ես համարում քո ամենաստացված աշխատանքը

Մ.Չ. – իմ ամենաստացված գործը դեռ չեմ նկարել…


Հարցազրույցը տպագրվել է TV ալիք շաբաթաթերթում

Комментариев нет:

Отправить комментарий