Եթե դու մի օր դադարես կարդալ, Ես էլ երբեք չեմ գրի… Այլևս չի լինի աշխարհի վրա քո մասին ոչ մի տող… Կլինի Շեքսպիրը, Լորկան… մարդիկ կկարդան Կորտասար, Կկարդան Եսենին…Հերման Հեսսե… Ես անսահման կսիրեմ Սահյան, Հեմենգուեյ… բայց էլ երբեք չեմ գրի… …եթե դու մի օր դադարես կարդալ…

Поиск по этому блогу

вторник, 24 сентября 2013 г.

Վերցրու իմ ջերմությունը (պատմվածքի հիմքում իրական պատմություն է) Նվիրվում է Արցախյան հերոսամարտի հերոսուհի Կարինե Դանիելյանին

Ես բռնել էի այդ հաղթանդամ մարդու ձեռքն ու զգում էի, թե ինչպես է այն աստիճանաբար սառչում: «Վերցրու իմ ջերմությունը, վերցրու իմ ջերմությունը… քեզ են սպասում զինվորներդ, հուսախաբ մի արա»՝ մտքում կրկնում էի ես:
Հակառակորդը գիշերով բոլորիս հանկարծակիի բերեց: Մի վայրկյանում տասնյակ վիրավորներ ու ես՝ ձեռքիս վիրակապերով ու այլ անհրաժեշտ պարագաներով ընդամենը մեկ պայուսակ:
 Նրան բերեցին գրեթե վերջին շնչի վրա: Նրա հրամանատարության տակ գտնվող զինվորներից մեկը մոտեցավ ինձ ու ճշմարտությունն իմացողի ձայնով, բայց սուտը լսելու ցանկությամբ ասաց.
-Լավ է, չէ՞, կփրկեք չէ՞… լուրջ բան չկա, չէ՞…
Սրա ետևից ևս մի քնաիսը եկան: Զինվորներից մեկը չոքեց կողքիս ու ասաց.
-Մի բան արեք…
Նրա «մի բան արեք»-ը հնչեց, որպես խնդրանք, որպես բողոք, որպես առաջին քայլ դեպի հուսահատությունը: Հասկացա, որ եթե հիմա բաց թողնեմ վիրավոր հրամանատարի ձեռքը, ուրեմն բաց կթողնեմ մեր հաղթանակը, կամ գոնե հաղթանակի հույսը:
-Ամեն ինչ լավ է,-ասացի ես ու ցավազրկող ներարկեցի վիրավորին: Սա ընդամենը զինվորներին հավատացնելու համար էր, որ մենք պայքարում ենք նրա կյանքի համար: Զինվորները վերադարձան իրենց դիրքեր: Չգիտեմ, որտեղից գտնվեց իմ մեջ այդքան հավատ ու կամքի ուժ այդ պահը ապրելու համար: Երևի հայրենիքի ու տանը սպասող մոր պատկերը չեզոքացնում են վախը, կամ փոխակերպում այն գերբնական ուժի՝ չհուսահատվելու, չդավաճանելու ու չխելագարվելու համար:
«Վերցրու իմ ջերմությունը…վերցրու իմ ջերմությունը…»՝ կրկնում էի հազիվ լսելի, երբ ինձ նորից կանչեցին.
-Կարին, վիրավորներ ունենք, շուտ, Կարին…
Վիրակապերը վերցնելով վազեցի առաջ: Անտառը էլ մութ չէր, բայց լուսաբացը հեռու էր թվում: Վիրավորներից մեկը շատ երիտասարդ էր: Մի քանի օր առաջ էր նշանվել սիրած աղջկա հետ: Ականը պայթել էր ոտքերի մոտ: Արյունոտ վիրակապը դժվար էր փաթաթվում:
-Կարին, ես էլ չեմ քայլի, Կարին Մանեն էլ չի ամուսնանա ինձ հետ, նշանը հետ կտա, չէ՞, Կարին…
Ականների պայթյունները նրա ձայնի տակ ոչինչ թվացին: Փորձեցի խաբել, իբր եղածն ինչ է որ: Բայց ի՞նչ խաբես, երբ կռիվը քեզ էլ, ընկերներիդ էլ, ծնողներիդ էլ խլել է աշխարհից, երբ էլ ոչինչ չկա կռվից բացի:
-Դու դեռ քո հարսանիքին շալախո ես պարելու, ոչ մի բան էլ չկա, իսկ եթե հարս չլինի, ես կդառնամ քո հարսանցուն, չմտածես,- ասացի ու հասկացա, որ աշխարհը իր տեղում է, մարդիկ սիրում են , հարսանիք անում, շալախո պարում ու մենք այնքան մոտ ենք հիմա դրան, հենց հիմա, երբ կռիվը մեզ այդքան մոտեցրել է իրար:
Պատերազմի ու հաղթանակի միջև մենք էինք կանգնած՝ այդքան անվախ, այդքան համարձակ:
Երբ վերադարձա վրանի մոտ, վիրավոր հրամանատարին արդեն տեղափոխել էին:
«Վերցրու իմ ջերմությունը» երկնքին նայելով շշնջացի ես՝ հավատալով, որ ձայնս կհասնի հասցեատրիոջը:
Օրեր անց ուշքի եկա հիվանդասենյակում: Մարդ չկար, ոտքերս վիրակապված էին: Բժիշկը ներս մտավ զննեց, ժպտաց, բռնեց ձեռքս ու շնորհակալություն հայտնեց:
-Ինչի՞ համար,- հարցրեցի հազիվ
-Ուժիդ, հավատիդ, պատվիդ ու կամքիդ համար,- ասաց ու դուրս եկավ, նրանից հետո շատ այցելուներ ունեցա, մի քանիսին ճանաչում էի, շատերին չգիտեի: Մի օր էլ այցելուների՝ ձեռքս սեղմող բազմաթիվ ձեռքերի մեջ ճանաչեցի այն հաղթանդամ մարդու ձեռքը: Նա կռացավ ու շշնջաց ՝ «Ետ վերցրու ջերմությունդ, այն քեզ ավելի է  պետք»:


Անի Մաղաքյան

Комментариев нет:

Отправить комментарий